Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

čita

27. 9. 2009 9:54
Po tolika letech

už nemá smysl obviňovat minulý režim.Jak je možné,že i teď vznikají obchody a kanceláře,kam se nedostane nejen vozíčkář,ale i mamina s kočárkem .Do důchodu mi zbývá dobrých 20 let,ale  už teď si dobře rozmyslím,jestli  zajdu  do obchodu po schodech ,nebo radši  půjdu  o kus  dál a to samé si koupím v přístupnějším obchůdku .Dětští lékaři  sídlí v patrovém domě.Kočárky musí zůstat v přízemí ,nahoru je nikdo nedostane.Takže maminy musí tahat  nejmenší děcka v náručí a přitom doufat,že  pak najdou nejen  kočárek,ale i další věci,které už prostě nemohly pobrat.

Předpokládám,že ke změně dojde až do těchto prostor budou chodit rodinní příslušníci našich radních.S komunisty  či  jinými partajemi  to nemá nic společného.

0 0
možnosti

Andrea B.

27. 9. 2009 9:37
Diky za clanek

Jeden z mych nejlepsich pratel se ocitl docasne na voziku, takze je to pro me velmi aktualni tema. Praha se v podstate tvari, jako by postizeni obcane neexistovali. Bez auta a bez pomoci se tito lide neobejdou...:-(

0 0
možnosti

rezjir

27. 9. 2009 8:25
Co já vím

tak za socialismu se kladl důraz na pracovní integraci invalidů do společnosti. Což bylo zase plus. Nebylo nezaměstnaných invalidů. Čímž se asi zase norimberský starosta chlubit nemůže.

0 0
možnosti

mokikin

29. 9. 2009 19:24
Re: Co já vím

Ano byla DRUTEVA (tusim ze Druzstvo telesne vadnych), ale ta se tykala jen par vybranych jedincu s malym postizenim - tedy tech kteri by "nestrasili" zdravou verejnost...

0 0
možnosti

Martin Jirousek

26. 9. 2009 23:57
Inu

Na budování bezbariérových přístupů se málo "vydělá". To je celý problém, proč to v ČR nejde. Muselo by se to stejně dělat jako veřejné zakázky a přece nemůžeme chtít "obírat na dani úspěšné". :-P;-D

0 0
možnosti

E.M.R.

27. 9. 2009 8:03
Je potřeba dodat

že méně úspěšným - to je zaměstnancům, se daň strhne každý měsíc automaticky z platu !

0 0
možnosti

annalucie

26. 9. 2009 21:41
pro men byl pozitivní šok delší pobyt v UK

životní úroveň podobná,ale co je tam úplně super je začlenění "jiných" do společnosti,ať jsou to senoři či postižení - pohybovali se všude,bylo to potom vidět i v tržním prostředí - na každém rohu obchod s potřebami pro tyto lidi...toto nás odděluje od západní civilizace,ne jakou máme televizi či auto...přístup k těmto lidem..nejsem chválabohu postižená,to jen na vysvětlenou

0 0
možnosti

TurboFrank

27. 9. 2009 9:19
Re: pro men byl pozitivní šok delší pobyt v UK

Za to, že nejste postižená neděkujte a nechvalte Boha. Ten s tím má houby společného.

0 0
možnosti

honzajaka

26. 9. 2009 16:10
S

bezbarierovostí souhlasím, nastupovat do bezbariérového vozidla je i pro mě daleko příjemnější, než se šplhat jak opice někam do výšky. Na druhou stranu tady není vůbec žádná souvislost s KSČ

0 0
možnosti

wiki5.5

26. 9. 2009 16:58
Re: S

no jasne, ze ne, prece vam nikdo nebude na vasi milovanou stranu sahat, ze

0 0
možnosti

admiral666

26. 9. 2009 12:19
celonizkopodlazni vozidla

Chtel bych se zeptat, co si mysli autor o trendu zcela nizkopodlazni tramvaje. Osobne si myslim, ze nikdy nebude takovy naval invalidu a kocarku, aby to nepobrala castecne znizkopodlaznena T3 ( http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/8251-035.jpg ) nebo KT8 ( http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/9081-003.jpg ). Takto by slo levneji dosahnout vice nizkopodlaznich spoju, nez konstruovanim tramvaji, ktere jsou  nizkopodlazni v cele sve delce. Taktez s tim metrem - preklenovaci plosiny by stacily pro krajni dva vozy (pro pripad, ze schodiste bude na jedne, nebo druhe strane, at nemusi invalide pres cely peron).

0 0
možnosti

Dr-Tic

26. 9. 2009 12:56
Re: celonizkopodlazni vozidla

Problematika nízkopodlažních tramvají je velice ožehavá. Já osobně jsem zastáncem celonízkopodlažních vozů. Musíme si uvědomit, že populace stárne a do roku 2050 bude v Praze 2x vice lidí ve věkové kategorii 65+ a pokud by všichni chodili vstupem pro vozíky a kočárky, byl by tam neskutečný nával. Je to též myšlenka "Accessibility for all" - "Přístupnost pro všechny". Co se týče prahů v metru, DPP momentálně zjišťuje, kolik by stálo a jak by technicky šlo je namontovat do prvních a posledních dveří v soupravách na lince C. Do repasovaných vozů vzhledem k jejich omezené časové životnosti namontovat nepůjdou. Při nákupu nových vozů bych však upřednostnil tyto prahy u více dveří, kvůli zmiňovanému přehlecení prvních a posledních. Děkuji za dotaz.

0 0
možnosti

julie k.

26. 9. 2009 8:17
Němci se už poučili

Jak je patrné,  Němci  urazili od dob nacistických shromáždění v Norimberku  velký kus cesty. Na rozdíl od nás se z neblahé kapitoly svých dějin už poučili...

V souvislosti s tímto blogem si vzpomínám na jiný zážitek. V roce 1990 přijela za dětmi z našeho města výprava německých skautů, polovinu delegace tvořily tělesně handicapované děti. Pro ty naše to byl šok, nebyly na integraci s těmito dětmi vůbec zvyklé, ostatně některé ani netušily, že něco takového vůbec existuje, protože bývalý režim si dal tu práci, že vše co nezapadalo do představy "šťastného života v socialismu" uklidil za zeď.  Je dobře, že se tento postoj společnosti mění, i když asi pomalu. Autorovi blogu přeji hodně štěstí a odvahy.    

0 0
možnosti

mares76

25. 9. 2009 19:20
Tak nevím, jestli zrovna u vás je to vina KSČ?

Jen váš věk vás omlouvá v tom, že jste nabízené příklady srovnávání obou měst, vybral velmi selektivně.

Pokud byste byl starší, ale možná by stačilo i pokud byste dříve, než něco napíšete, více studoval, objevilo by se ve vašem článku třeba i to, že v onom Norimberku je obrovské prostranství, kde velmi rád řečnil jistý A. Hitler.

Výsledkem jeho řečí v Norimberku bylo, že mnoho lidí a to i z Norimberka se velmi brzy přesunovalo do blízkého Dachau.

0 0
možnosti
  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1495x
Pirátský radní MČ Praha 14 pro sociální věci a zdravotnictví.